fredag 27 maj 2016

Malmö Garden show och Insta-träff



För första gången har jag varit på Malmö Garden show. Vilken hög klass 
det var på visningsträdgårdarna. Här är Minnas och Niklas balkong som 
var min favoritbalkong.



Årets sommarblomma blev Stor Daggsalvia. Mycket bra val då den ger 
höjd till sommarens krukor. Dessutom är det en tålig sommarblomma 
som klarar det mesta. Färgen är helt underbar och jag gillar den bäst 
till vita blommor.

Mer bilder kommer så småningom och vill ni redan nu se fler bilder så 
finns det på Insta (#malmogardensow) och här hos mig. 

Kl. 13:00 idag är det Insta-träff på Malmö Garden show vid rosenpergolan. 
Där träffar ni Kristina från Mäster Grön. 

Ha en bra helg!
Annika 

9 kommentarer:

  1. Så fin den är, balkongen! Där hade jag gärna suttit och fikat en stund. Ha en fin helg!
    Titti

    SvaraRadera
  2. Skulle vara trevligt att besöka MGS något år, ser så himla fint o mysigt ut :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Minnas balkong ser otroligt inbjudande ut. Skulle verkligen vara en upplevelse att få se showen live. Får hoppas på det något år tror jag visst

    SvaraRadera
  4. Förstår att du gillade den balkongen. Gör jag ed. Jag som stod och höll i den idag men tog inte någon med hem kan inte bära hur mycket som helst hihi.
    Ha nu en fin hel
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Har sett många biler från utställningen och det känns som jag vill se den något år, Gbg - Malmö är trots allt inte så lång väg.
    Imorgon ska dottern och jag ut och handla växter, daggsalvian finns på listan.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vad kul med en bra trädgårdsmässa.
    Den "balkongen" ser jättefin ut!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Jag kom inte iväg till Malmö Garden Show iår. Tusan. Med tanke på alla bilder som visats därifrån så inser jag att jag har missat nåt...
    Önskar dig en fin kväll!

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig balkong med mycket själ och hjärta! Tack också för tipset om Stor Daggsalvia. Den blir perfekt längst bak i en av mina krukor där jag inte riktigt visste vad jag ville ha. Nu vet jag!
    Önskar fin fortsatt vecka! Anna-Karin

    SvaraRadera