fredag 27 januari 2017

En kväll om livskvalitet



Den 7:e februari förläser jag om Trädgård - En lisa för själen på Åvalla 
församling i Ängelholm. Det är en kväll om livskvalitet, där vi efter 
föreläsningen pratar om ämnet. Det börjar kl. 19:00 och kostar 100 kr. 
Då ingår det en lättare förtäring. Man anmäler sig på 0431-43 75 00 
under kontorstid. Kanske vi ses?



Jag vill passa på att visa hur fint Bondbönorna har grott. Det här är en 
bild från igår. Jag sådde dem den 20 januari. Så här långt är jag nöjd. 
En del av bönorna är lite eftersläntrare men det är bara bra när man 
har sått många för då för man ju bönskott hela tiden.

Trevlig helg!
Annika 

9 kommentarer:

  1. Den kvällen hade jag gärna varit om. Tyvärr är avståndet alltför stort.
    2010 på trädgårdsmässan i Älvsjö skrev du i min bok: Anette njut i din trädgård! (I år blir första besöket på mässan igen sedan 2010.)
    Om möjligt njuter jag ännu mer nu när jag kunnat välja att sluta jobba. Inte bara de 6 timmarna om dagen, det var åtskillig tanketid som dessutom gick åt. Nu är all tid min!
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh vad kul att höra. Jag tror att jag kommer ihåg det hela.
      Jag vet inte om jag skall till mässan i år. Vi får se när det närmar sig.
      Trevlig helg

      Radera
  2. Säger som Anette, det är lite för långt att åka över dagen. Förhoppningsvis kanske vi ses någon annanstans :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Så hyggelig det høres ut.
    Ønsker dere en fin kveld :-)

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas du har någon föreläsning i närheten av Göteborg eller västkusten, tyvärr har jag missat dig tidigare (pga mitt jobb).
    Skott och groddar är ju så himla gott och nyttigt.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Visst är trädgården en lisa för själen.Jag längtar såå till min koloni nu när det börjar kännas lite vårlikt i luften. Det var annat då jag hade villan då märkte jag inte av det på samma sätt när jag bara kunde gå ut och göra det jag kände för. Nu måste allt planeras innan jag flyttar dit.
    Det växer så det knakar hos dig ser jag det är bra
    Ha u en fin och skön helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Finns få saker som ger så fin livskvalitet som trädgårdsliv. Särskilt när våren kommer... Ack och ve vad jag längtar nu! Njuter av att se dina bondbönsbarn gro. Kram /Carolin

    SvaraRadera
  7. Ja, den där föreläsningen vill jag gärna lyssna på. Hm. :-)
    Önskar dig en fin vecka!

    SvaraRadera