fredag 20 januari 2017

Min bondbönefabrik



Igår startade jag upp min bondbönerfabrik. Häromdagen gjorde jag nämligen 
en asiatisk gryta med bland annat stekta skott av bondbönor. Det var så gott. 
Så nu måste jag ha mycket bondböneskott. Sagt och gjort. 

Jag har sått i 50 cm långa balkonglådor och hoppas på massor med nya 
skott och att det räcker länge. Man klipper ju ner och det kommer nytt så 
det borde räcka. 

Det blev 1½ påse av Oscar i varje låda och jag sådde 2 lådor till att börja 
med. Det är extrapris just nu på odla.nu. Jag kommer flytta dem mellan 
matrummet och vinden så det får svalt när de behöver det och lite varmare 
när de behöver det. Fortsättning följer ...

Trevlig helg på er!
Annika 

10 kommentarer:

  1. Groddexperten i farten igen! Ärtskott äter jag gärna men bönskott har jag inte testat. Här kommer all tillgänglig fönsterplats snart att fyllas med blomplantor (hoppas jag) så några groddar finns det tyvärr inte plats för.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du är ju tidigt igång med ditt odlande önskade jag hade mer energi. Det blir nog dags att ta hem pelargonerna såg att de börjat växa ur sina påsar igår. Hoppas solen kommer med mer energi till mig det skulle jag behöva. Nu har snön smält bort och lite sol också skulle jag gärna vilja ha. Bakslag lär vi väl få som vanligt.
    Ha nu en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilken oerhörd lyx, att ha en egen "bondbönefabrik". Malabarspenaten som du tipsade om växer så fint i ett av våra köksfönster. God är den oxå. Tack för det tipset. Ha de gott!

    SvaraRadera
  4. Vilken energi du har, än har det inte hänt något på "såfronten" här men det kommer förhoppningsvis lite senare :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Tack för dina tips!
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  6. Nu måste jag vara helt ärlig och skriva som det är: Jag har aldrig "groddat"
    Men, såklart blir jag sugen på att testa :) Jag tycker att det är supergott så jag fattar inte varför jag inte gjort det. men NU ska jag :)

    Kram och ha det gött!

    //Veronica

    SvaraRadera
  7. Vad spännande, det blev jag sugen på att testa!

    SvaraRadera

  8. For users seeking personalized assistance and support, 24kbet agent provides access to dedicated agents who are ready to assist with any queries or concerns. These knowledgeable agents offer guidance on betting strategies, provide insights into upcoming events, and ensure that users have a fulfilling and enjoyable betting experience. By connecting with a 24kbet agent, users can receive tailored assistance and maximize their betting potential.

    One of the highlights of the 24kbet promotion experience is the array of enticing promotions available to users. From welcome bonuses for new users to ongoing promotions for loyal customers, 24kbet offers a variety of incentives to enhance the betting experience. These promotions may include bonus bets, cashback offers, and special deals on selected sports events, providing users with additional value and excitement.

    To get started on 24kbet create account , users can easily create an account in just a few simple steps. By providing basic information and verifying their identity, users can set up their accounts quickly and securely. Once registered, users gain access to a world of betting opportunities, personalized promotions, and dedicated customer support, making 24kbet a premier destination for online sports betting enthusiasts.

    SvaraRadera