söndag 19 juni 2016

Ett fantastiskt utflyktsmål



Idag har jag varit i rosariet i Ystad som ligger intill ett kloster och heter 
Klosterträdgården. Det är ett favoritställe att åka till när rosorna blommar. 
Här ser ni en dopfunt inne bland rosorna. Tänk att bli döpt under rosen 
Albertine.



Det doftar så vansinnigt gott och jag kan gå runt i evigheter.



Jag tycker det är så fint med rosorna till teglet på klosterfasaden.



Tänk när honungsrosorna blommar längst väggen där till vänster. Blir det 
varmt i veckan slår de ut. Vill ni veta mera så hittar ni lite info här.

Jag önskar er en bra start på veckan. 
Annika 

19 kommentarer:

  1. Jag vet att jag har varit där, sprang på det av en tillfällighet för ett antal år sedan. Riktigt vackert ställe.
    Ha det bäst. Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag vet att jag har varit där, sprang på det av en tillfällighet för ett antal år sedan. Riktigt vackert ställe.
    Ha det bäst. Åsa

    SvaraRadera
  3. Ett vackert ställe som jagjag hoppas jag kan besöka snart igen 😊

    SvaraRadera
  4. Ett vackert ställe som jagjag hoppas jag kan besöka snart igen 😊

    SvaraRadera
  5. Ser fantastiskt ut.
    Ha en fin vecka /Marika

    SvaraRadera
  6. Ser helt fantastiskt ut! Besökte det för ett antal år sedan.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Ja men du det är helt underbart att bara få vara där och njuta Har varit där och jag var helt lyrisk när jag gick där.
    Ha det gott och njut dagen även på hemma plan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Ser helt ljuvligt ut! Förstår att du trivs där.

    SvaraRadera
  9. Det ser helt fantastiskt ut. Jag har varit där, men det är alldeles för länge sedan och jag behöver verkligen ta mig dit igen... Jag kanske gör som du och kombinerar med en utflykt till Åbergs!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  10. Underbart! Under en tid var det min promenadväg till och från statationen och malmötåget. Vilken vacker "transportsträcka! ;o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  11. Åh, att vara inbäddad i rosendoft! Det lär dröja innan min trädgård blir en riktig rosenträdgård men nu börjar honungsrosen slå ut och då går jag och snosar på den.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. hvor er det dog flot, eller "Fan va nice"

    SvaraRadera
  13. Kan känna den ljuvliga rosdoften ända hit...vilken blomsterprakt!
    Härliga bilder och ett bra tips till utflyktsmål.
    Ha en skön midsommarvecka och kram!
    Titti

    SvaraRadera
  14. Vackert! Tycker rosorna är extra fina i år.
    Skön sommar och Glad Midsommar!
    Birgitta

    SvaraRadera
  15. Vilka rosor! Försökte räkna ut hur höga honungsrosorna kan vara. Så imponerande och vackra i denna så alltigenom fina miljö.
    Önskar dig en trevlig midsommar! Anna-Karin

    SvaraRadera
  16. Ser helt fantastiskt ut. Varför bor jag inte i Skåne?
    Kram

    SvaraRadera
  17. Rosariet i Ystad är magiskt - och du har fångat känslan så fint på dina vackra bilder !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  18. Nu skriver jag här för första gången fast jag läser rätt ofta. Jag var i rosariet i Lund sommaren 2008. Jag hade faktiskt glömt det. Men det påverkade mig så att jag inte kunde släppa det. På den tiden hade jag ingen trädgård, men ett årligt uppdrag att skriva sagor i den gamla klassikern Bland tomtar och troll. Så till julen 2009 bidrog jag med en saga där ett rosarium spelar själva huvudrollen. Jag hade glömt att det var därför. Det var fint att bli påmind. Nu har jag en trädgård. Och en och annan ros. Vänliga hälsningar Ylva Karlsson

    SvaraRadera
  19. Wow ! Vilka rosor :) Helt magiskt :) Vem vill inte ha portaler med dignande rosor i sin trädgård ?? Tyvärr trivs inte rosor eller klematis hos mig så jag vet i fanken...det är bara så..får njuta av andras blomsterprakt i det avseendet ;)
    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera