torsdag 25 augusti 2016

Årets Trädgård 2016



Ursäkta att det har blivit så långt mellan gångerna här på bloggen den 
senaste tiden. På Instagram uppdaterar jag oftare för att det är smidigare. 

I helgen var vi i Småland på prisutdelningen för Årets Trädgård 2016 i 
Drömhem & Trädgård. Det kom mycket folk och det var en fantastisk dag 
med många glada trädgårdsmänniskor. Peter och Anitas trädgård har något 
alldeles speciellt. Mycket känsla och man förstår verkligen hur mycket det 
har jobbat i den. De är de första som brukar den steniga och fattiga jorden 
i Kuppramåla. 

Vill ni se filmen därifrån, med en lite intervju och bilder kan ni titta här på 



Idag bär det av till Sofiero för pressvisning inför helgens Stora Trädgårdsfest.

Ha en skön helg! 
Annika

8 kommentarer:

  1. Tiden räcker inte alltid till för bloggen men du är ju väldigt flitig på instagram. Hade gärna velat se Årets trädgård men avståndet är för långt. Har inte besökt en enda trädgård denna sommar och det känns som att något fattas, nu inväntar jag skördefesterna istället, hösten är ju min favorittid.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hade tänkt åka dit men mannen jobbade så det fick vara. Får bli ett annat år.
    Ha ett fint veckoslut
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilken blomster prakt på bilderna!! Nu ska jag kika lite mer på Årets trädgård:)
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Hade ju varit kul att se Årets trädgård någon gång, den verkade fin (såg den i tidningen) Får väl vänta tills det blir någon på Gotland...;)

    Må gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Varit på Sofiero idag. Mycket fint att se.
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Vilken trädgård, så vacker! Ja någon "Årets trädgård" lär jag aldrig få ha ha...jag är glad ändå!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Så fint!
    Mycket jobb nu förstår jag. Jag har precis avslutat ett jobbpass på 28 dagar, så är också lite trött nu.
    Sköt om dej önskar Lena från Wales

    SvaraRadera